Tarikh : 16 /08/2024 (Jumaat) Masa : 3.00 ptg -4.00 ptg Tempat : NADI Felda Chiku 3 Peserta : 10 Orang |
|
TUJUAN
Tujuan pertandingan jigsaw puzzle ini diadakan adalah untuk menguji kepantasan dan melatih minda untuk berfikir. Selain itu, aktiviti sebegini dapat menguji kretiviti peserta dalam menyelesaikan masalah.
AKTIVITI
-Peserta yang terdiri daripada pelajar sekolah rendah dan mereka diberi masa bagi menyusun puzzle yang bertemakan hari kemerdekaan.
-Pemenang dipilih berdasarkan kepantasan mereka menyusun puzzle tersebut.
Tarikh : 20/07/2024 (Sabtu) Masa : 3.00 ptg - 5.00ptg Tempat : NADI Felda Chiku 3 Peserta : 10 Orang |
|
TUJUAN
Memberi latihan Microsoft Power Point kepada pelajar sekolah rendah.
AKTIVITI
- Penerangan mengenai fungsi toolbar di Microsoft Power Point
- Pelajar diberi latihan untuk membuat Jadual Kelas untuk mempratikkan segala fungsi Toolbar Microsoft Power Point.
- Diajar cara untuk masukkan gambar, menggunakan word Art, Shapes, colums dan banyak lagi.
Tarikh : 21 Jun 2024 (Jumaat) Masa : 3.00 ptg - 4.00 ptg Tempat : NADI Felda Chiku 3 Peserta : 20 Orang |
|
TUJUAN
Memberi kemahiran STEM kepada pelajar dalam meningkatkan daya saing dalam bidang sains serta teknologi kepada pelajar.
AKTIVITI
- Penerangan mengenai STEM kepada peserta.
- Menjalan aktiviti STEM iaitu membuat belon tangan.
-Peserta menomtom tanyangan video tutorial di Youtube.
- Mereka membuat belon tangan menggunakan bahan-bahan seperti sarung tangan plastik, kertas, cawan kertas, getah, gunting,dan straw.
Tarikh : 21 Jun 2024 (Jumaat) Masa : 4.00 ptg - 5.00 ptg Tempat : NADI Felda Chiku 3 Peserta : 20 Orang |
|
TUJUAN
Kelas bersama pelajar sekolah rendah bagi memberi pendedahan pembelajaran secara digital supaya pembelajaran akan menjadi lebih menarik dan memberi keseronokan kepada peserta.
AKTIVITI
-Pelajar diberi latihan menaip di Typing test.
- Kelas ini dapat memberi kemahiran asas menaip kepada pelajar.
Tarikh : 17 Mei 2024 ( Jumaat) Masa : 3.00ptg - 4.00 ptg Tempat : NADI Felda Chiku 3 Peserta : 10 Orang |
|
TUJUAN
Memberi kemahiran STEM kepada pelajar dalam meningkatkan daya saing dalam bidang sains serta teknologi kepada pelajar.
AKTIVITI
- Penerangan mengenai STEM kepada peserta.
- Permainan stem menggunakan laman web https://www.engineering.com untuk memberi kesenorakan kepada pelajar disamping itu mereka dapat mempelajari dunia sains.